se det ske. mikael simpson love

Åhhh. Jeg har fra tid til tid en Mikael Simpson periode, hvor jeg intenst hører hans musik i et par dage. Eller, faktisk kun albummet "de ti skud", da det er det eneste jeg har. Er faktisk ikke engang klar over om han har lavet andet, men "de ti skud" er simpelthen så eminent, at jeg faktisk ikke rigtigt bekymrer mig om det. Kender i ikke den slags musik, hvor man hele tiden opdager nye lyde og finder nye melodier i sangene? Yes, sådan har jeg det med ham. Eller den plade, nonetheless. Lyrikken er også - i mine øjne - i topklasse. Virus er instrumental, men skøn. I kan sikkert genkende starten fra Trentemøller, men "de ti skud" blev udgivet et par år før Trentemøllers :) 

Se det ske

hvor gik du hen?
jeg troede du sku hjem
vidste præcis hvor det var du sku hen
du har set det ske
i det her spil er der ingen gæld
du tager præcis hvad det er du vil

set det ske
du har set det ske

nu er du på farten igen
du tager præcis hvem det er du vil
i det her spil er der ingen gæld
du er verdensmand
uden at kunne klare dig selv

jeg troede du sku hjem
hvor gik du hen

set det ske 



No comments:

Post a Comment