Opskrift på linsedeller, version 2.

(sorry, men kunne hverken overskue flot anretning eller flot billede - hej photobooth, min ven!) 


Jeg lagde for et stykke tid siden en opskrift på linsedeller ind. De er også helt herlige, men jeg har længe villet prøve at variere den og prøve uden havregryn, som nogengange gør dellerne lige lovligt tørre. Jeg har dog ikke lidt haft overskud til det, men det havde jeg da jeg stod op i morges! Dejilgt. 

Igen er opskriften lidt på Gefühlen, så prøv dig frem :) 

2,5 dl røde linser (koges i ca 3 dl vand) 

et lille løg 

en lille håndfuld majs

en smule feta

4 store spsk mel 

salt og peber 

cittronsaft og soya 

en enkelt æg.

(alt er, selvfølgelig, økologisk :-))

Fremgangsmåden er såmænd meget simpel. Kog linserne og steg løg og majs (gør jeg i hvert fald). Bland det heeele sammen og rør godt rundt så linserne egentligt bliver mere eller mindre smadrede. I modsætning til den anden opskrift på linsedeller herinde, er de ikke rigtigt til at forme, da der ikke er havregryn i. Derfor - smid en klump på panden og vend den når man kan. Det fungerer helt fint og ingen af dellerne kommer til at ligne hinanden ;) Jeg kan love for at det smager godt og spar endelig ikke på citronsaft og soya!! 

No comments:

Post a Comment