om min SRP.


En læser spurgte ind til SRP'en og hvad det egentligt er, så tænkte, at jeg lige ville svare her :) SRP står for studieretningsprojekt og er en obligatorisk 14-dages opgave i 3.g. Den skal indeholde de fag man har valgt på A-niveau og skal være på 15-20 sider. 

Jeg valgte at skrive i mine A-fag musik og historie. Emnet var "soul og borgerrettighedsbevægelsen", hvilket var enormt interessant - og HÅRDT. Meget, meget hårdt. Har hørt enormt meget fantastisk musik (The Four Tops, Eddie Floyd, James Brown, Aretha Franklin, Martha and the Vandellas, Marvin Gaye, The Temptations og jeg kunne blive ved) og læst tonsvis af bøger om borgerrettighedsbevægelsen - nærmere betegnet om Martin Luther King og Malcolm X. 

Jeg endte på de 20 siders brødtekst og afleverede i alt 41 sider inkl. bilag. Aner ikke, om den er til et 12-tal eller 7. I de større opgaver i 1.g og 2.g (historie opgaven og SRO) fik jeg 12, hvilket jo er skønt, men jeg aner simpelthen ikke hvor denne befinder sig henne på karakterskalaen. Det værste er næsten, at jeg stadig tænker i formuleringer osv. Kan ikke forstå, at jeg ikke længere kan ændre på den :) 

Karakteren kommer om et par måneder. Så lad os se. :)

No comments:

Post a Comment